Băile Herculane văzute altfel


Băile Herculane văzute altfel
 
Dacă de obicei îmi fac planurile de vacanţă din timp, sfârşitul anului ce tocmai a trecut m-a luat prin surprindere. Căutând pe internet posibile locuri în care mi-ar plăcea să-mi încep noul an, mi-a atras atenţia o postare de-a prietenilor de la Equilibrium. Suna cam aşa: dacă doriţi să petreceţi un revelion plin de mişcare, cazaţi într-o cabană mică şi cochetă de lemn, aproape de cea mai densă reţea de poteci din România… mai sunt locuri! Suna extraordinar! Cu cei de la Equilibrium am avut ocazia să merg de câteva ori la ture de rafting şi ştiam că organizează evenimente foarte faine. Am rezervat locuri şi am aşteptat cu nerăbdare ziua Z.

Cabana lui Seba de lângă Băile Herculane

Cabana lui Seba de lângă Băile Herculane
Despre cazare nu ştiam doar că e vorba de o cabană draguţă pe lângă Băile Herculane, dar nimic mai mult. În realitate, Cabana lui Seba e situată aproape de gara din Herculane, pe un deal de lângă Pecinisca. Cabănuţa este într-adevăr una foarte draguţă: din lemn, foarte primitoare şi cochetă, poate caza fără probleme 12 oameni. Ceea ce mi-a plăcut foarte mult este locaţia ei: departe de staţiune, în natură, linişte şi voie-bună. În plus, din cabană se vede în depărtare Masivul Domogled, deci chiar te simţi ca la munte.

Masa şi casa

Masa şi casa
Seba şi soţia lui, Nicolina, au avut grijă să nu ne lipsească nimic pe parcursul celor 5 minunate zile în care am avut plăcerea să le fim oaspeţi. Ne-au încântat cu mâncăruri şi băuturi tradiţionale delicioase la care şi acum mă gândesc cu poftă. În fiecare zi am avut parte de câte o experienţă culinară delicioasă: omletă la disc, platouri de "porcării" de Crăciun, ciorbe apetisante, coleasă (mămăligă) cu lapte, cârnat de casă cu orez cu mirodenii… Tot ce am mâncat a fost făcut de casă, din produse de casă: lapte proaspăt de la văcuţa Mica, ouă de la găinile crescute pe dealuri… inclusiv sarea era sare de munte. Pe lângă felurile principale de masă, care erau tot timpul în porţii mult prea mari să putem mânca tot, ne-am încântat papilele gustative cu diverse prăjituri de casă, al căror nume nu mi-l amintesc, dar al căror gust nu-l pot uita. Pe lângă diverse tipuri de răchie şi vin de casă am băut limonade care mai de care mai energizante. La ordinea zilei a fost deliciosul ceai de năvalnic, care a fost o premieră pentru mine… Masa de Revelion a fost şi ea un festin: păstrăv proaspăt făcut la disc, ciorbă de fasole, salate de tot felul…A fost prima dată când am practicat turismul culinar şi pot spune că mi-a plăcut la nebunie.
Condiţiile de cazare sunt foarte bune, este curat şi luminos, iar interiorul este foarte frumos decorat.

Mişcare şi voie-bună

Prietenul nostru Pepe a avut grijă de siluetele noaste mult puse la încercare şi în fiecare zi a organizat câte o ieşire prin apropiere. Vremea a ţinut cu noi, iar deşi am avut parte de temperaturi între -10 şi -15 grade, stratul de zăpadă şi cerul senin ne-au făcut să uităm de frig şi să ne bucurăm de peisajele superbe. Regiunea Băilor Herculane are multe trasee montane deosebite, datorită climatului submediteranean pe care îl găsim aici. Totodată locul este plin de istorie, muntele fiind străbătut de patraule (vechi poteci grănicereşti) şi de trasee construite special pentru ca împărăteasa Sisi să se poată bucura de aerul cu ioni negativi care întăreşte organismul şi induc o stare de bine.

Traseul împărătesei Sisi, Izvorul Munk, Grota cu Aburi şi sauna naturală

Traseul împărătesei Sisi, Izvorul Munk, Grota cu Aburi şi sauna naturală
Intrarea pe traseul pe care odată se plimba împărăteasa Sisi este în dreptul izvorului Diana III din Băile Herculane. În 15-20 minute de mers lejer ajungeţi la Foişorul Verde, unde vă puteţi bucura de un frumos punct de belvedere. Continuând drumul pentru încă 20-30 minute, ajungeţi la Foişorul Galben, care este situat în inima pădurii, unde vă puteţi bucura pe deplin de aerul curat. De la Foişorul Galben am mers încă 30-40 minute spre Izvorul Munk şi spre Grota cu Aburi. Traseul este foarte frumos, iar la un moment dat ajungeţi la un punct de belvedere superb, unde puteţi vedea Munţii Godeanu în depărtare. Deşi nu se întinde pe o suprafaţă mare, Grota cu Aburi este cu siguranţă un obiectiv pe nu trebuie să-l rataţi.
Traseul parcus are un grad de dificultate uşor spre mediu, iar durata totală a fost undeva sub 4 h, cu tot cu popasuri. Din păcate marcajele nu sunt cele mai bune (Izvorul Diana III - Foişorul Verde: marcaj punct albastru, Traseu Foişorul Galben - Izvorul lui Munk - Grota cu Aburi: marcaj punct galben). Prietenul nostru Seba ne-a fost ghid. El oferă cu bucurie informaţii gratuite şi servicii de ghid tuturor celor interesaţi.
După ce am coborât de pe traseu, Seba şi Pepe ne-au pregătit ceva special. La -15 grade, ne-am schimbat în costumele de baie şi am intrat în sauna naturală de vis-à-vis de Hotelul Roman. Am stat în “saună”cam jumătate de oră la o temperatură în jur de 40-50 grade, după care am făcut baie în apa termală caldă dintr-un izvor subteran. A fost o experienţă unică şi inedita pe care sigur nu o voi uita.

Cheile Peciniscăi

Cheile Peciniscăi
Intrarea pe Cheile Peciniscăi se face de la păstrăvăria de la ieşirea din Pecinisca, la baza fostei cariere de piatră. Traseul (marcaj cruce galbenă) este unul scurt, de aproximativ jumătate de oră. Acest traseu este cu totul diferit faţă de ceea ce mă aşteptam. Este un traseu impresionant, un fel de canion, cu grote, cascade şi poteci printre bolovani uriaşi.

Adventure park şi Traseul Ecoturistic Cazanele Mari 2

Adventure park şi Traseul Ecoturistic Cazanele Mari 2
În drum spre Cazanele Mari, ne-am oprit la Chipul lui Decebal, unde am făcut poze şi am admirat peisajul superb de la Cazanele Mici.
Ajunşi aproape de locul de intrare pe traseu, pe DN57, la ieşire din localitatea Dubova, Pepe ne-a pregătit o surpriză. A legat rapid nişte corzi de copaci şi ne-a amenajat un mic adventure park. Ne-am distrat încercând să trecem dintr-o parte în alta pe frânghii ca nişte animăluţe abile, apoi am intrat pe traseu, cu scopul de a prinde apusul.
Traseul Cazanel Mari 2 (marcaj triunghi albastru) are un grad mediu de dificultate şi durează sub 1 h. Are numeroase puncte de belvedere de unde se pot admira Cazanele Mari şi muntele Veliki Strbac pe malul sârbesc. A fost prima dată când nu am văzut din maşină Cazanele şi mi-am propus ca la vară să merg şi pe alte trasee din zonă.
Aşa mi-am început eu noul an: cu oameni faini în locuri minunate. Băile Herculane nu se rezumă doar la staţiunea care, spre ruşinea noastră, e lăsată în paragină. Băile Herculane înseamnă munte, aer, aventură şi oameni frumoşi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu